«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Υδροβιώσιμη ανάπτυξη!!!

Γράψε! Να δούμε τι θα γράψεις, για να το φέρουμε στο δημοτικό συμβούλιο!!!
Μου είπε, υποθέτω, δίχως συναίσθηση της βαρύτητας του νοήματος της φράσης του, κάποιος δημοτικός σύμβουλος.
Εγώ θα υποκαταστήσω τους θεσμικά υπεύθυνους;
Οι αιρετοί της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν να παίξουν αυτόν το ρόλο. Τώρα, αν «πλημμελώς» η «ουδόλως»! εξ’ «αδυναμίας», η δε θέλω να πιστεύω, «σκοπιμότητας», εξυπηρετώντας αλλότριους σκοτεινούς σκοπούς, «επιτελούν τα καθήκοντά τους», είναι θέμα προς συζήτηση.
Από μένα περιμένουν την παραγωγή δημοτικής πολιτικής, να συμπολιτεύομαι η ν’ αντιπολιτεύομαι δημοτικές αρχές;
Αυτές είναι αρμοδιότητες, του πολλά πασχίζοντος και …αρκετά παραχωρούντος να εκλεγεί «για να σώσει τον τόπο», αιρετού.
Η «ο τρελός του χωριού είμαι» να βγάζω τα φίδια απ’ τις τρύπες και τα κουνάβια απ’ τις κουφάλες!
Αλλά ίσως υπάρχει και συγκράτηση δυνάμεων, να δουν το νέο χωροταξικό σχεδιασμό του Καλλικράτη, να δουν «με ποιόν θα πάνε και ποιόν θ’ αφήσουν» και τότε… να τα δώσουν όλα!
«Μπροστινός» κατά το Νεοελληνικολαμογίστικο εγώ δεν έγινα, ούτε κι έχει κανένας τη δύναμη να μου το επιβάλει.
Παρατηρώ, Ερευνώ, Προβληματίζομαι, προσεγγίζω θέματα και τα αναδεικνύω, όταν η επικαιρότητα το επιτάσσει και όταν η διαχρονικότητά τους το επιτρέπει, όταν θεωρήσω πως είναι η κατάλληλη στιγμή.
Έγραψα και ξαναγράφω, τα είπα και θα τα ξαναπώ, αγωνίστηκα και όσα βαρά η φλέβα μου, θ’ αγωνίζομαι γι’ αξίες, αλήθειες και λαϊκά δίκια!
Λεύτερα εκφράζομαι και θα εκφράζομαι, γιατί έτσι είναι η «φτιαξιά» μου.
Πάντως αν κάποιος, απ’ το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεστιέων, ενδιαφέρεται για το κοινό συμφέρον, ας κάνει μια βόλτα μέχρι τ’ Αμπάρια του Παναιτωλίου.
Ας διαπιστώσει, ιδίοις όμασι, την κατάληξη των έργων…τα πήραν τα κύματα της Τριχωνίδας!
Όποιος έχει την ικανότητα ας απαντήσει και για τους πόρους που διατέθηκαν γι’ αυτά…που είναι ριγμένοι στο «βαρκό»!
Υδροβιώσιμη ανάπτυξη!
Όποιος έχει την ευθιξία, ας ρίξει το βλέμμα του στις «ποντισμένες» ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, ας αναλογιστεί την επικινδυνότητά τους…εκτός κι αν είναι αδιάβροχες.
Όσο για την οικολογική ευαισθησία, αυτή βουτά και χάνεται στα βαθιά, σαν την πετρόχτιστη μάντρα!
Πάντως «ουδέν κακόν αμιγές καλού» η άνοδος της στάθμης της Τριχωνίδας, έφερε στην επιφάνεια τα δείγματα του πολιτισμού μας, τα ανεξέλεγκτα απορριφθέντα, συγκεντρωμένα εκεί απορρίμματα, που είναι πανεύκολη η αποκομιδή τους.
Ας γίνει μια προσπάθεια να περισυλλεχτούν, κάτι θα είναι κι αυτό!.

Η φύση εκδικείται!
Η «λαϊκή δίκη» Τιμωρεί!
ΥΓ. Παλιά δικάζονταν στην ακρολιμνιά της Τριχωνίδας, (προσωρινά μέτρα) ένας Καινουργιώτης για καταπάτηση παραλίμνιας έκτασης.
Τίνος είναι το κτήμα; τον ρωτάει ο πρόεδρος
-Της κυράς!
Μα εσύ ισχυρίζεσαι πως είναι δικό σου
-Της κυράς! Επαναλαμβάνει ο κατηγορούμενος
Ποιά είναι η κυρά;
- Η κυρα-Τριχωνίδα! όποτε θέλει μου το δίνει κι όποτε θέλει μου το παίρνει!!!

Δημήτρης Ντόκας